معرفی بهترین برند سمپاش زنبه‌ای ( مناسب با کارکرد شما )

سمپاش زنبه ای

اگر با ابزارآلات باغبانی و صنعتی آشنا باشید حتما از سمپاش‌ها استفاده کرده‌اید. بخش بزرگی از بازار مصرف را خرید سمپاش های دوشی و کوله‌ای یا پشتی به خود اختصاص داده‌اند اما نوع خاصی از این تجهیزات با نام ذنبه ای یا زنبه ای وجود دارد که کمتر شناخته شده است. لازمه‌ی تهیه‌ی این گونه سمپاش، شناخت دقیق آنهاست به همین دلیل در این مطلب با معرفی بهترین برند سمپاش زنبه ای به شما در این مسیر کمک خواهیم کرد تا متناسب با نیاز و کاربرد خود، این دستگاه ها را انتخاب کنید.

سمپاش زنبه‌ای چیست؟

حالا که نیاز به سمپاشی باغ و محیط خود را داریم، چرا مخزن آن را روی کول خود حمل کنیم. شاید بهتر است مانند یک فرغون آن را با خود بکشیم. اما نه! بهتر از آنها؛ سمپاش زنبه ای که برندهای مختلفی در ایران دارد. اساس این نوع سمپاش ها بر حمل آسان و داشتن موتورهایی عموما بنزینی است که عملیات سمپاشی را راحت کرده است. اما بهترین برند این گونه های اصطلاحا زنبه ای کدام است؟ قبل از آن انواع این تجهیزات را مرور کنیم.

انواع سم پاش زنبه ای

معمولاً بسیاری انواع این تجهیزات را نمیشناسند. اما بد نیست تا گونه های زنبه ای مختلف را با هم ببینیم.

انواع سمپاش زنبه ای بر حسب جای مخزن

عمودی: این نوع سمپاش دارای یک مخزن در قسمت بالای بدنه است و مایع سم درون مخزن را به وسیله یک لوله عمودی به زمین می‌ریزد. با استفاده از سمپاش زنبه ای عمودی، می‌توانید به راحتی و با دقت بالا سم را در محل دلخواه به صورت عمودی بپاشید. این نوع سمپاش عمودی برای سمپاشی درختان و گلخانه‌ها بسیار مناسب است.

خواندن این مطلب
تفاوت موتور برق بنزینی و گازسوز چیست؟ | این ژنراتورها چه فرقی دارند

افقی: در مقابل سمپاش زنبه ای عمودی، سمپاش زنبه ای افقی دارای مخزنی در قسمت پایین بدنه است که مایع سم را به وسیله یک لوله افقی می پاشد. این نوع سمپاش برای سمپاشی در مزارع و زمین‌های بزرگ بسیار مناسب است و سرعت سمپاشی را افزایش میدهد اما در عین حال در میزان سم صرفه جویی نخواهد شد.

سمپاش زنبه ای

سمپاش زنبه ای دستی

اگر به دنبال یک سمپاش زنبه ای و راحت حمل هستید، سمپاش زنبه ای دستی برای شما انتخاب مناسبی است. این نوع سمپاش دارای یک مخزن کوچک است و علاوه بر قابلیت حمل و نقل آسان، باعث صرفه‌جویی در مصرف سم می‌شود.

سمپاش زنبه ای بر حسب نوع موتور

این گونه سمپاش ها میتوانند دارای موتور های بنزینی یا گازی باشند که طبعا هر یک متناسب با نیاز شما میتواند مزایا و معایبی داشته باشد. عموما موتورهای بنزینی دارای آلودگی و صدای بیشتر هستند اما در عین حال در دسترس تر نیز می باشند و تعمیرات آنها ساده تر است.

از آنجا که هر نوع سمپاش زنبه ای برای کاربردهای مختلفی مناسب است، در هنگام خرید این تجهیزات به نیازهای خود و بهترین برند سمپاش زنبه ای دقت کنید.

مزایای سمپاش زنبه ای چیست؟

برای اینکه بهترین برند سمپاش زنبه ای را بشناسید لازم است مزایای این دستگاه ها را بررسی کنید. هر یک از این برندها که بتوانند این ویژگی ها و مزیت ها را به شما ارائه کنند، میتوانند انتخابی مناسب باشند.

  • افزایش بهره وری با سمپاشی یکنواخت
  • کاهش هزینه ها با پاشش دقیق بر روی محل مورد نظر و کاستن از هزینه های مازاد مواد اولیه
  • حفاظت از محیط زیست به کمک پاشش دقیق و کاهش تولید و هدر رفت مواد شیمیایی سمی
  • زمانبندی مناسب برای سم پاشی
  • طراحی دقیق، وزن سبک و قابل حمل
  • مخزن بزرگ و سمپاشی در وسعت بالا
  • قیمت مناسب و به صرفه با توجه به برندهای معتبر زنبه ای
خواندن این مطلب
تفاوت موتور برق بنزینی با دیزلی ( فرق های اصلی ژنراتورها )

معایب سمپاش زنبه ای چیست؟

استفاده مکرر حتی از بهترین برندهای سمپاش زنبه ای باعث می‌شود که مقدار زیادی سم در محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرد و این می‌تواند به مشکلات جدی در سلامتی مصرف کنندگان و همچنین در محیط زیست منجر شود.

علاوه بر آلودگی در محیط، سمپاش زنبه‌ای ( حتی بهترین برند و مارک آن ) نیز می‌تواند به عملکرد بیولوژیکی مفید در محیط زیست ضربه بزند. سم‌ها علاوه بر آفات، حشرات مفیدی نیز را کشته و باعث کاهش تعداد آن‌ها می‌شود. این امر می‌تواند به کاهش تنوع زیستی و تخریب تعادل در محیط زیست منتج شود. حشرات مفیدی مانند زنبورعسل و مارمولک‌ها نقش بسیار مهمی در فرآیند پالایش محصولات کشاورزی و حفظ تعادل زیستی دارند و از این رو باید به حفظ آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

برند و مارک های سمپاش زنبه ای در ایران

نکته بسیار مهم در زمان خرید سمپاش زنبه ای ، برند آن نیست ! ویژگی های خاص هر سم پاش متفاوت است و باید به کاربرد خود فکر کنید. عموما سمپاش های زنبه ای موجود در بازار، محصول کشور چین بوده و برندهای معروفی ندارند. اما نکته جالب اینکه همین سمپاش ها که میتوانند خیلی ساده (assemble) شوند و قیمت مناسبی دارند، کار شما را راه خواهند انداخت.

بهترین برند سمپاش زنبه‌ای دقیقا همان برندی است که متناسب با نیاز شما باشد! نه لزوما یک نام…

اگر به دنبال نام این گونه سم پاش های زنبه ای هستید، میتوانیم به روبین و واکسون اشاره کنیم ولی نام برند در این دستگاه ها که ساختار فوق العاده عجیبی ندارند اهمیت ندارد. اما اگر به دنبال نام های شناخته شده تر در صنعت سمپاش های زنبه ای می گردید، می توانیم به سمپاش زنبه ای هوندا، کاوازاکی و … از آسیای شرقی و ژاپن اشاره کنیم. برندهای آلمانی زنبه ای نیز در بازار ایران به ندرت یافت می شوند که با توجه به قیمت آنها توصیه به خرید نمی‌شود.

خواندن این مطلب
اهمیت پمپ آب در گلخانه ها

نتیجه گیری؛ کدام برند سمپاش زنبه ای را بخریم؟

همانطور که اشاره شد، سمپاش های زنبه ای از معدود محصولاتی هستند که نام برند در آنها آن چنان مطرح نیست. این امر میان تمام بازار رایج است. اصولا سمپاش های زنبه ای را اصطلاحا با قطعات مختلف “جمع می کنند”. اما نکته بسیار مهم در زمان خرید آنها، چشمانی باز و اطلاعاتی کافی است تا کارایی مطلوب خود را با قیمتی مناسب از این تجهیزات بگیرید. به همین دلیل کارشناسان ابزاریکا با پشتیبانی دائمی و مشاوره رایگان می‌توانند به شما در جهت خرید بهترین مدل دستگاه راهنمایی کنند.

1 دیدگاه در “معرفی بهترین برند سمپاش زنبه‌ای ( مناسب با کارکرد شما )

  1. امین میگوید:

    خیلی عالی بود. اما کاش قیمت ها رو دقیق بذارید تا بدونیم برندهای سمپاش زنبه ای چند هستن. انتخاب اونجوری راحت تر میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *